Supa frantuzeasca de ceapa

IMG_2911
Nu am sa va spun istoria acestei supe pentru ca sunt sigura ca foarte multi o stiti.Insa,ceea ce nu stiti este ca eu sunt un mare fan al cepei.Cruda,prajita,fiarta,coapta…in oricare dintre starile ei imi place.Cand eram mica si stateam cu bunica la bucatarie mereu aveam portia mea de ceapa „rezervata”.
Dar sa revenim la supa frantuzeasca…de Dragobete am vrut sa il surprind pe sotul meu cu ceva…altceva…si am dat peste supa de ceapa.Marturisesc ca nu am mai facut pana acum…asa ca am trecut la treaba…m-am documentat…am analizat situatia…am citit vreo 100 de retete…am combinat…si asta a iesit…

Ingrediente:

500 gr. ceapa
2 liguri ulei de masline
o lingurita zahar
1/2 lingura faina
100 ml vin alb
un litru supa de legume
150 gr. parmezan
2 felii paine prajita
1/2 lingurita cimbru
sare
piper alb

Incepem prin a taia ceapa rondele subtiri.
Intr-o cratita punem uleiul la incins,adaugam ceapa si lasam la calit 3-4 minute.Adaugam zaharul si lasam 10 minute la foc potrivit pana se caramelizeaza ceapa.Avem grija sa mestecam des pentru ca altfel se va prinde.
Cand ceapa este caramelizata adaugam vinul,sarea,piperul,cimbrul si faina si lasam pe foc mare pentru 2-3 minute.
Adaugam supa de legume(daca aveti supa de vita e si mai bine,eu nu am avut acum) si lasam sa fiarba la foc mic pentru 2 ore.Supa e gata cand capata consistenta unei tocanite.
Mutam supa in vase termorezistente,punem in fiecare felii de paine prajita,parmezan ras si dam la cuptor pentru 5 minute pana cand parmezanul s-a topit.

Si credeti-ma ca l-am surprins pe sotul meu:cand a auzit de supa de ceapa a strambat din nas…hmmm…si carnea…unde-i carnea?…ei bine carnea nu e dar supa a fost minunata din moment ce a mancat tot din castron si a declarat:”Nu ma asteptam sa fie asa buna…”

Lasă un răspuns

