Halvita

IMG_3019

Va mai amintiti halvita din copilarie?Acum doua zile a fost Lasatul Secului si mi-am amintit ca in copilarie in aceasta zi bunica facea placinta cu branza sarata si cumpara halvita.Asa era traditia la noi,in sudul tarii.Mama lega o bucata de halvita cu o sfoara de grinda si eu trebuia sa sar sa prind cu gura bucata de halvita.In casele cu mai multi copii toti faceau acest lucru.Ce ma mai murdaream…eram toata lipicioasa…pe fata,in par…si ce amuzant era…Pe sfoara ramasa mama facea apoi atatea noduri cati membri avea familia noastra,atribuia fiecarui nod un membru al familiei si ii dadea foc.Zicea ca pesoana care avea nodul imediat urmator dupa ce se stingea focul era cea mai norocoasa din familie anul acela.
Imi pare rau ca nu mi-am amintit mai din timp de halvita ca sa pot posta reteta inainte de Lasatul Secului.Halvita aceea tare de pe vremuri era facuta cu multa glucoza,reteta mea nu este cu glucoza dar va garantez ca iese o halvita foarte tare.

Ingrediente:

170 gr. miere de albine
300 gr. zahar
2 linguri apa
un albus de ou
2 picaturi de lamaie
200 gr. nuci prajite

Incepem prin a praji nucile intr-o tigaie.
Intr-o craticioara cu pereti dubli punem mierea,zaharulsi apa si le punem pe aragaz la foc mic.Cantitatile trebuie foarte bine respectate pentru ca altfel halvita nu o sa se intareasca.
Lasam cratita pe foc pana cand s-a topit tot zaharul,sanu mai ramana nici macar o granula de zahar netopita.Din acest moment dam focul o idee mai tare si lasam compozitia sa fiarba fix 10 minute.
Oprim aragazul si batem albusul cu cele 2 picaturi de lamaie spuma.Aceasta operatiune nu trebuie sa dureze mai mult de 1 minut pentru ca altefel compozitia din craticioara se va intari.
Luam cratita si in timp ce mixam albusul la viteza mare a mixerului incepem sa adaugam din compozitia fierbinte in fir subtire,asa cum adaugam uleiul la maioneza.Dupa ce am pus toata compozitia,punem nucile prajite si amestecam repede cu o spatula.Turnam imediat halvita in forma si anume:luati o tava potrivit de inalta pe care o tapetati cu folie alimentara.Daca aveti foi de napolitana puneti o foaie pe fundul tavii,turnati halvita si apoi inca o foaie deasupra.Eu nu am avut napolitana asa ca am pus direct pe folia alimentara in tava.
Tava cu halvita se da la frigider pentru minim 12 ore apoi se taie bucatele.

Lasă un răspuns

