Budinca de paste cu spanac

IMG_3051
Asa cum va spuneam zilele trecute ,sotului meu au inceput sa ii placa pastele.Eu,pe de alta parte,de cand ma stiu mi-au placut la nebunie (cu cele bolognese mai am eu mici neintelegeri dar o sa-i dam de capat pana la urma).Asa ca acum am ocazia perfecta sa fac cat mai multe experimente pe aceasta tema sperand sa-i placa cat mai multe dintre ele.
Astazi am aruncat un ochi in frigider,am vazut ca am ceva spanac proaspat si niste ricotta si am trecut la treaba.

Ingrediente:

250 gr. paste
100 gr. mortadella
50 gr. sunculita afumata
2 linguri ulei de masline
2 catei de usturoi
250 gr spanac proaspat
50 ml vin alb sec
100 gr ricotta
un ou
o portie sos bechamel(reteta o gasiti la sectiunea „Sosuri”)
70 gr parmezan ras
5 felii de mozzarella
sar
piper

Pentru inceput punem o oala cu apa pe aragaz si fierbem pastele conform instructiunilor de pe ambalaj.
Pregatim sosul bechamel si il lasam sa se raceasca acoperit cu o folie de aluminiu ca sa nu faca crusta.
Punem o alta cratita cu apa la fiert pe aragaz.Spalam si curatam spanacul,apoi,cand apa fierbe, adaugam spanacul si il lasam 5 minute sa fiarba.Il scoatem si il lasam la scurs intr-o sita,apoi il taiem marunt.
Taiem mortadella si sunca fasiute subtiri si le punem la calit intr-o tigaie antiaderenta,fara ulei,pentru 2-3 minute.Scoatem carnea rumenita intr-un castronel si in aceeasi tigaie punem 2 linguri ulei de masline si usturoiul taiat bucati mari.Lasam 2 minute pe foc doar cat sa se aromatizeze uleiul apoi aruncam usturoiul si punem in tigaie spanacul impreuna cu vinul.Lasam 5 minute sa se inabuse spanacul.
Intre timp scoatem pastele de la fiert ,le trecem printr-un jet de apa rece si le lasam sa se scurga.
Dupa ce spanacul s-a inabusit adaugam ricotta,mai lasam un minut apoi oprim aragazul si lasam 5 minute sa se raceasca.Cand s-a racit putin adaugam oul batut bine si amestecam.
Punem pastele intr-un castron mare,adaugam deasupra mortadella,spanacul si trei sferturi din sosul bechamel.Amestecam totul cu o spatula apoi punem compozitia obtinuta intr-un vas termorezistent tapetat cu unt.Deasupra punem restul de sos bechamel si il intindem i asa fel incat sa acopere toata suprafata compozitiei de paste.Introducem vasul in cuptorul preincalzit la 180 de grade si il lasam timp de 15 minute.Cand sosul bechamel de deasupra a capatat o culoare aurie scoatem budinca,presaram parmezanul ras si peste el punem feliile de mozzarella si mai dam la cuptor inca 5 minute pana cand branzeturile se topesc.

Lasă un răspuns

