Sos Bechamel

IMG_3031
Sosul bechamel este un sos pe care eu mult timp l-am evitat,nu doar sa-l fac ci sa-l si mananc.Cu multi ani in urma am mancat la cineva spanac cu sos bechamel…nu stiu daca sosul a fost de vina sau mancarea in sine dar stiu ca de atunci l-am urat si l-am evitat cat am putut de mult.Si nici nu i-am dus dorul…sotul meu nu se omoara cu pastele asa ca nu era nicio presiune asupra mea sa fac acest tip de sos.Dar,de cateva luni incoace, il tot aud pe sotul meu:”Nu facem si noi niste paste astazi?”Si in una din zile,dorind sa il surprind cu o budinca de paste,am redescoperit sosul bechamel.M-am reindragostit de el si nu stiu cum am stat atatia ani fara gustul lui divin.
Acest sos se face din ingrediente simple dar pe cat de simple sunt acestea pe atat de sofisticat este rezultatul final.De-a lungul timpului am intalnit gospodine care se tem sa il faca pentru ca fie nu se ingheaga,fie face cocoloase.Aceste lucruri pot fi evitate daca avem la indemana un tel,o craticioara potrivita si focul foarte mic la aragaz.

Ingrediente:
50 gr. unt
40 gr. faina(1 si 1/2 lingura)
500 ml lapte
un varf lingurita nucsoara
sare
piper

Pntru inceput punem laptele la incalzit.El tebuie sa fie cald sau fierbinte pentru a se lega sosul,nicidecum rece.
Intr-o craticioara punem untul si il punem pe aragaz la foc mic.Cand untul s-a topit adaugam faina,mestecam bine cu telul pana cand obtinem o crema groasa si o lasam 1 minut pe foc mestecand mereu ca sa nu se prinda.Dupa un minut incepem sa turnam laptele cald in fir subtire,amestecand mereu cu telul ca sa nu faca cocoloase.
Cand am terminat de adaugat laptele lasam sosul pe foc mic inca 20 de minute.
Sosurile pe baza de faina trebuie sa le fierbem foarte bine pentru ca altfel faina ramane cruda si sosul isi schimba gustul.Asadar nu luati sosul de pe foc cand acesta a inceput sa se ingroase ci lasati-l in continuare pana cand faina este fiarta.
Dupa ce am oprit focul adaugam nucsoara si asezonam cu sare si piper.
Daca cumva au ramas cocoloase trecem sosul printr-o sita deasa.El trebuie sa fie foarte fin,exact ca o smantana.
Daca nu folosim imediat sosul trebuie sa il acoperim cu o folie de aluminiu ca sa nu faca curusta deasupra.
Este un sos care se foloseste la prepararea budincilor de paste,a lasagnei,a spanacului,a snitelelor,ca baza pentru alte sosuri dar si la ingrosarea anumitor ciorbe si mancaruri.De asemenea se poate folosi langa o friptura.
Acest sos se foloseste proaspat,putand fi tinut maxim 2 zile la frigider.

Un gând despre “Sos Bechamel

  1. Pingback: Budinca de paste cu spanac | Sam's Recipes

Lasă un răspuns

