Musaca de cartofi

IMG_3127

Mie musacaua mi se pare o mancare de toamna.Ziua de astazi imi aminteste de toamna(chiar daca suntem in luna lui martisor),o zi racoroasa,cu cer innourat care sta sa plaoua dupa atatea zile frumoase si clade.Asa ca asteazi mi se pare ca s-ar potrivi perfect o musaca.
Am ales sa fac musaca de cartofi pentru ca pe vinete nu ma prea pot baza in aceasta perioada a anului.Este o reteta foarte hranioare si consistenta care este tot timpul pe placul familiei mele.

Inhgrediente:

6-7 cartofi medii
400 gr carne de porc
3 linguri ulei
o ceapa
3 linguri pasta de rosii
2 oua
sare
piper
100 gr cascaval
50 ml smantana

Spalam carnea si o trecem prin masina de tocat carne prin sita mica.Mie imi place sa cumpar bucata de carne si sa o macin eu acasa…in felul acesta sunt eu sigura de prospetimea si calitatea carnii pe care o pun in mancare.
Intr-o tigaie punem cele 3 linguri de ulei,ceapa tocata cubulete marunte si lasam 3 minute pe foc.Adaugam pasta de rosii , carnea si lasam 15 minute pe foc,mestecand, pana cand carnea nu se mai lipeste.Adaugam o cescuta de apa ,acoperim cu un capac si mai lasam 20 de minute pe foc pana cand apa scade.
Intre timp spalam cartofii,ii curatam,ii taiem feliute nu foarte groase si ii lasam intr-un castron cu apa rece.
Dupa ce compozitia de carne este gata,o lasam sa se raceasca 5-10 minute,apoi adaugam un ou si amestecam.
Intr-o tava tapetata cu unt incepem sa montam musacaua.Fundul tavii il acoperim cu un rand de cartofi,adaugam carnea tocata iar peste mai punem un rand de cartofi si dam tava la cuptorul preincalzit la 180 de grade.
Dupa 30 de minute amestecam intr-un bol celalalt ou,smantana si cascavalul,turnam peste musaca si mai lasam 15 minute la cuptor.
Servim musacaua calda,cu smantana si muraturi.
IMG_3117

Lasă un răspuns

