Placinta cu urzici

IMG_3222

Noua ne plac foarte mult urzicile.Abia asteptam primavara cu urzicile si verziturile ei.
Acum cateva zile sotul meu a adus acasa o plasa uriasa de urzici.A ajuns intamplator in piata,le-a vazut si nu s-a putut abtine sa nu ia.S-a gandit ca o sa ma bucur de surpriza dar… surpriza…eu deja aveam gata o cratita de ciorba de urzici…ce ne-am mai surprins unul pe altul cu urzicile astea…
Daca ciorba aveam , am decis sa fac o placinta cu urzici ..sunt atatea feluri in care poti face aceste minunate verzituri…

Ingrediente:

jumatate aluat foietaj
1 kg urzici
3 linguri ulei
o ceapa
o rosie
un ou + un galbenus
100 gr branza
sare
piper

Pentru inceput am facut aluatul foietaj .
Cat aluatul a stat la rece am curatat urzicile,le-am spalat si le-am oparit 20 de minute in apa clocotita.Le-am scos din apa,le-am lasat sa se scurga si sa se raceasca putin apoi le-am taiat mai mari.
intr-o tigaie am pus 3 linguri ulei si am adaugat ceapa taiata cubulete mici.Cand ceapa s-a muiat putin,am adaugat urzicile si 4 polonice din apa in care au fiert.Am lasat pe foc alte 20 de minute.
Cand apa a scazut de tot oprim aragazul si le lasam sa se racesca.
Intre timp luam aluatul din frigider si il impartim in doua.
Intindem o prima foaie luam forma rotunda in care vom coace placinta si o punem peste aluat.Da la marginea formei mai adaugam 3 degete si decupam aluatul obtinand un cerc.Punem acest cerc in forma unsa cu ulei punand marginile aluatului pe marginile formei.
Intindem si cea de-a doua foaie si o decupam exact cat este tava de mare.
Punem oul,branza,sare si piper peste urzici apoi punem toata compozitia peste aluat in forma.Deasupra punem cercul mic de aluat si ii acoperim marginile cu marginile de la aluatul de jos.Cu o furculita imbinam marginile celor doua aluaturi.
Ungem placinta cu galbenus de ou si o dam la cuptor pentru 30 de minute la foc potrivit.
Scoatem tarta din forma abia dupa ce s-a racit cat de cat ca sa nu se rupa.
IMG_3203

Lasă un răspuns

