Tort cu sfecla si ciocolata

IMG_3413
Nu am crezut vreodata ca voi face tort cu sfecla.Nici macar nu mi-am imaginat ca se poate sa faci dulciuri cu sfecla.Pana acum din sfecla am facut doar salate si pireuri,nicidecum prajituri.
Si totusi…acum doua zile am primit o plasa plina cu sfecla.Am luat frumos plasa,am multumit,am pus-o in camara si primul meu gand a fost…”cate pireuri de sfecla o sa manance pitica mea in viitorul apropiat…”.Am lasat sfecla cu treaba ei in camara si eu m-am dus la treaba mea:navigatul prin retete pe internet(pitica dormea si era ora mea libera).Si, deodata vad cum degetele mele sar de pe o tasta pe alta „beetroot cake recipe”,dau search si in fata mea apar nenumarate retete de prajituri cu sfecla.Am citit…m-am documentat…am combinat…si am ajuns la varianta castigatoare.
Rezultatul final m-a lasat cu gura cascata…nici acum nu imi vine sa cred cum poate exista ceva asa de bun…asa de perfect.
Cand m-am apucat de facut blatul am avut mari indoieli si de mai multe ori am vrut sa renunt la sfecla.Pana la urma mi-am luat inima in dinti si am zis „asta este…daca nu imi place mai trec un rand pe lista esecurilor in bucatarie”.Dar cand am gustat prima data din blat am inmarmurit…un gust divin pe care nu pot sa il compar cu nimic.
Garantat o sa mai repet aceasta reteta cat de curand si de cat mai multe ori…ba chiar am in minte o idee pentru briose cu sfecla,reteta care o sa-o incerc zilele ce urmeaza.
Nu ezitati sa faceti acest tort…veti avea cea mai mare si mai placuta surpriza cand o sa-l gustati.

Ingrediente:

Blat:

100 gr ciocolata neagra
30 gr unt
3 oua
250 gr zahar
180 ml ulei
250 gr sfecla
250 gr faina
30 gr cacao
1 plic praf de copt

Crema:

100 ml smantana pentru frisca
100 gr branza dulce
100 gr zahar pudra

Decor:

100 ml frisca
o sfecla mica

Spalam sfecla si o punem la fiert in coaja.Verificam cu furculita si cand este moale o luam de pe foc,o curatam de coaja si o lasam sa se raceasca.Cand s-a racit o punem in blender si o mixam pana obtinem un pireu cat mai fin posibil.
Topim ciocolata impreuna cu untul la bain-marie si o lasam sa se raceasca putin.
Intr-un castron incapator punem ouale,zaharul si uleiul si le mixam pana cand obtinem o crema pufoasa.Adaugam treptat pireul de sfecla apoi ciocolata topita.
Cernem faina impreuna cu cacaoa si praful de copt si le adaugam peste compozitia cu sfecla.Amestecam cu o spatula pana cand faina este incorporata.
Turnam compozitia intr-o forma de tort unsa cu ulei(forma mea de silicon are diametrul de 20 cm) si o dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 45 de minute(pana cand trece „testul scobitorii”).
Lasam blatul cateva ore sa se raceasca in forma in care a copt(asta daca nu avem rabdare sa il lasam peste noapte la frigider).
Pentru crema mixam smantana pentru frisca pana cand se intareste.Separat mixam branza dulce cu zaharul pudra pana cand devine o crema fina.Turnam crema de branza peste frisca si mestecam cu o spatula.
Luam o sfecla cat mai mica,cruda,o curatam si o dam pe razatoarea mica.O lasam 15-20 de minute sa se odihneasca intr-un castron apoi o stoarcem printr-un tifon.De sucul obtinut avem nevoie.
Intr-un alt bol batem cei 100 ml smanata pentru frisca decor.Cand frisca este intarita adaugam din sucul de sfecla si continuam sa mixam.Adaugati suc in functie de culoarea dorita dar nu prea mult ca sa nu stricam frisca.Eu am pus 2 linguri de suc de sfecla.
Cand blatul s-a racit il taiem pe din doua,punem la mijloc crema de branza si deasupra frisca roz.Eu am mai presarat si putin blat sfaramat.

Lasă un răspuns

