Supa de chimen

DSC00430
Iata o alta reteta draga mie din copilarie.Sunt intr-o perioada in care nu trece zi sa nu imi amintesc de copilaria mea.Acest lucru se datoreaza faptlui ca am o pitica (care mai are 2 saptamani pana face 1 an)cu care imi petrec tot timpul si care,inevitabil,ma face sa ma intorc cu gandul la copilarie.Ea este inspiratia mea pentru toate aceste retete vechi pe care in mare parte le stiu de la bunica.Chiar daca momentan ea nu poate sa guste din toate stiu ca bucuroasa ca mi le amintesc si ca intr-o zi o sa aiba ocazia sa le incerce si ea.Zambetul si bucuria ei cand sta cu mine la bucatarie imi amintesc de bucuria mea cand eram in preajma bunicii cand facea nenumarate bunatati.
Supa de chimen bunica mea o facea foarte des cand tinea post.Cel mai des imi amintesc ca o facea in Postul Pastelui(caci ea tinea tot Postul) si acum fiind in apropierea Sfintei Sarbatori am refacut si eu rateta ei.

Ingrediente:

1 ceapa
1 morcov
1 pastarnac
2 linguri de ulei
1 lingura rasa de faina
2 linguri rase de chimen
sare
5 felii de paine
ulei de masline

Prima data pregatim crutoanele.Taiem cele 5 felii de paine in cubulete mici si le asezam intr-o tava acoperita cu hartie de copt.Le stropim cu putin ulei de masline si introducem tava la cuptor,la foc mic pentru 10-15 minute pana cand crutoanele devin crocante.
Curatam ceapa,mprcovul si pastarnacul si le punem intregi la fiert in 1,5 litri de apa.Cand acestea sunt fierte,strecuram supa.
Intr-o tigaie punem 2 linguri de ulei si lingura de faina.Lasam pe foc 1 minut,apoi adaugam chimenul si amestecam mereu timp de inca 1 minut ca faina sa nu se arda.Incepem sa adaugam treptat din supa de legume.Eu in tot acest timp amestec cu un tel ca sa nu se faca cocoloase.Dupa ce am adaugat jumatate din supa mutam amestecul intr-o cratita,turnam deasupra si restul de supa si lasam sa fiarba inca 15 minute.
La final potrivim de sare si strecuram din nou supa ca sa inlaturam semintele de chimen si eventualele cocoloase care s-ar fi putut forma de la faina.
Servim supa calda sau rece alaturi de crutoane proaspete.

Lasă un răspuns

