Rainbow Despicable Me Cake(Tort curcubeu Despicable Me)

DSC00940
Pentru petrecerea de 1 an a piticei mele am vrut sa fac untort foarte vesel si musai sa fie un personaj indragit de ea.Am ales sa fac tortul curcubeu pentru ca este cel mai vesel tort posibil iar ca personaj am facut unul dintre minionii din filmul de desene animate „Despicable Me”.Este atat de incantata de acesti minioni iar cantecul ei preferat este „Banana”.
Nu pot sa va descriu bucuria de pe chipul ei cand de ziua ei am aparut cu Minionul in brate in fata ei.
Pot sa va spun ca este un tort care necesita timp pentru preparare si decorare.Eu l-am facut pe parcursul a trei zile.Se poate face si mai repede…chiar tot intr-o zi dar eu nu am vrut sa ma grabesc…este primul tort pe care il fac pentru micuta mea si am vrut sa iasa cat mai bine posibil.

Ingrediente:

Blat:

2X100 gr unt
2X400 gr zahar
2X250 ml lapte
2X500 gr zahar
2X1/2 plic praf de copt
2X2 albusuri
colorant alimentar

Crema:

100 gr ciocolata alba
100 gr zahar
500 ml lapte
120 gr faina
200 gr unt

Decor:

Buttercream din 160 gr unt+200 gr zahar pudra
o portie si jumatate pasta de zahar galbena
o jumatate portie pasta de zahar albastra
o portie plastelina de ciocolata neagra

Prima data am facut pasta de zahar si plastelina deciocolata deoarece acestea trebuie sa stea la rece minim 24 de ore.
Pentru blaturi am facut aluatul in 2 ture de aceea ingredientele sunt cu 2X.Din fiecare tura am copt cate 3 blaturi separate.
Asadar,prima tura de blat:Cernem 500 gr faina impreuna cu 1/2 plic praf de copt.Batem spuma 2 albusuri.Mixam 100 gr unt cu 400 gr zahar pana cand obtinem o compozitie cremoasa.Adaugam 250 ml lapte si continuam sa mixam.Adaugam faina si mestecam cu o lingura de lemn pana cand toata este incorporata.Punem albusurile batute spuma si amestecam.Impartim compozitia in mod egal (aprox 410-420 gr ) in 3 boluri.In fiecare bol punem cate 3 lingurite de colorant alimentar lichid(eu doar lichid am avut).Amestecam pana cand culoarea se imprastie uniform in tot aluatul apoi luam o forma de tort cu diametrul de 22 cm si punem compozitia din primul bol.Lasam tava la cuptor la foc potrivit 30 de minute pana cand blatul trece testul scobitorii.Scoatem blatul copt,il lasam la racit si bagam alt blat la copt.Dupa ce am terminat compozitiile din cele 3 boluri(si avem 3 blaturi in 3 culori),pregatim cea de-a doua tura de aluat de blaturi in mod identic cu prima doar ca acum vom colora cu alte culori.
Ca si culori eu am avut cumparate rosu,galben,albastru si verde si din acestea am pus 3 lingurite din fiecare.Pentru portocaliu am amestecat 1+1/2 lingurita colorant rosu cu 1+1/2 lingurita colorant galben iar pentru mov am amestecat 1+1/2 lingurita colorant rosu cu 1+1/2 colorant albastru.
Cele 6 blaturi se lasa la racit.
Pentru crema de ciocolata alba punem laptele intr-o cratita cu fund dublu pe aragaz la foc mic.Adaugam zaharul si ciocolata cubulete si lasam pe foc pana cand ciocolata se topeste.Adaugam faina,mestecand cu un tel ca sa nu se faca cocoloase si lasam pe foc inca 20 de minute pana cand faina este fiarta.Trebuie sa mestecam mereu cu telul ca sa nu se prinda crema.Dupa ce faina a fiert luam crema de pe foc ,o lasam 10 minute sa se raceasca si adaugam untul taiat cubulete,mestecand pana cand acesta este incorporat.Lasam crema sa se raceasca.Eu am lasat-o la frigider pana a doua zi.
Incepem sa montam tortul:punem blaturile in ordinea culorilor din curcubeu:mov,albastru,verde,galben,portocaliu,rosu.Intre blaturi punem cate o portie generoasa din crema de ciocolata alba.Ultimul blat,cel rosu,l-am taiat putin pe margini pentru ca am vrut sa obtin o forma rotunjita a capului minionului.De jur imprejurul blatului rosu am pus crema,rotunjind foarte bine pentru a nu se vedea ca blatul rosu este mai mic.Dam tortul la frigider pentru 2 ore.
Pregatim buttercream-ul pentru decor.Mixam vro 5 minute zaharul pudra cu untul pana cand obtinem o crema foarte fina.Scoatem tortul din frigider si il imbracam in buttercream.Trebuie sa acoperim foarte bine eventualele goluri ramase de la montaj dar si crema.Atunci cand vom pune pasta de zahar nu trebuie sa intre in contact cu crema sau cu blatul pentru ca se va topi.
Dupa ce tortul este perfect imbracat si nivelat cu buttercream il punem din nou la frigider pentru 2 ore.
Pasta de zahar si plastElina din ciocolata se scot din frigider cu o ora inainte de ornarea tortului.
Din pasta de zahar galbena am intins o faie cu care am acoperit intreg tortu.Din pasta albastra am facut un dreptunghi care a fost pus in fata ca si salopeta si un patrat micut pus peste el care este buzunarul.Am masurat tortul de jur imprejur si am facut 2 fasii(una mai lata,alta mai subtire)care au fost bretelele salopetei.Pentru ochi am taiat cu un pahar un cerc din pasta de zahar alba,si am facut in mijloc irisul ochiului si marginea de la ochi cu plastelina de ciocolata.

DSC00993

DSC00987

Lasă un răspuns

