Chec cu mac si lamaie

DSC00588

Un chec atat de pufos si aromat ca nu o sa iti vina sa te mai opresti dupa ce gusti intaia oara din el.Aveam(din nou)albusuri ramase si vroiam sa fac din nou checul cu portocale si ciocolata…dar.in timp ce bateam albusurile.mi-a venit ideea sa pun mac in compozitie.Am pus macul si mi-am zis ca ar merge foarte bine cu coaja de lamaie asa ca am razuit ceva coaja de lamaie ,am pus si ceva zeama de lamaie si…la cuptor cu el.Cat a astat la cuptor mi-a venit ideea cu siropul si glazura si asa a luat nastere checul meu cu mac si lamaie.

Ingrediente:

6 albusuri
200 gr zahar
135 gr faina
20 gr mac
1 lamaie

Sirop:

sucul de la o lamaie
50 gr zahar

Glazura:

zeama de la o lamaie
100 gr zahar pudra

Intr-un castron incapator batem albusurile spuma.Cand spuma se tine bine incepem sa adaugam treptat zaharul continuand sa mixam.
Cernem faina si o adaugam teptat peste albusuri mestecand cu o lingura de lemn de aceasta data.Radem coaja de la o lamaie,dupa care stoarcem zeama si adaugam atat zeama cat si coaja rasa si macul in compozitia de albusuri.
Turnam compozitia intr-o forma de guguluf din silicon si o dam la cptor la 180 de grade pentru 30 de minute,pana cand checul trece testul scobitorii.
Intre timp facem siropul.Punem intr-o craticioara mica pe foc zeama de la o lamaie si zaharul si lasam pana cand zaharul s-a topit.Luam craticioara de pe foc si lasam la racit siropul.
Scoatem checul din cuptor,il lasam 10 minute sa se raceasca in forma apoi il scoatem pe o farfurie si il insiropam cat este inca cald.Lasam checul la racit.
Cand checul este complet racit pregatim glazura:intr-un castron punem zaharul pudra si zeama de la o lamaie si mixam 5 minute cu viteza mare a mixerului.
Turnam glazura peste checul rece si putem servi.

DSC00590

Lasă un răspuns

