Iepure cu masline la tava

DSC01055 - Copy

 

Weekend-ul acesta a fost unul de rasfat.Am facut o friptura de iepure care ne-a lasat fara cuvinte… a iesit atat de frageda si aromata…ceva greu de explicat in cuvinte.Am pregatit carnea de vineri,am lasat-o peste noapte la macerat iar sambata am copt-o asa ca a avut timp suficient sa se fragezeasca.

Ingrediente:

1 iepure de casa
150 gr masline
1 ceapa uscata
3 fire usturoi verde
3 catei usturoi uscat
1 ceasca vin alb
o lingurita cimbru
2 linguri ulei de masline
1/2 lingurita boia dulce
sare
piper macinat
piper boabe

 

Iepurele se spala foarte bine si se lasa la scurs dupa care trecem la transarea  lui:eu l-am taiat pe jumatate,am scos pulpele din fata apoi pe cele din spate.

Luam o tava suficient de mare si asezam in ea bucatile de iepure.

Intr-un catronel punem usturoiul uscat ,curatat si pisat,sare,piper macinat,cimbru uscat,boiaua dulce si uleiul de masline si le mestecam pana cand obtinem o pasta.Subtiem pasta cu vinul apoi frecam fiecare bucata de iepure cu acest amestec.Azezam bucatile de iepure in tava,punem cateva boabe de piper,usturoiul verde taiat mare dupa care acoperim tava cu folie de aluminiu si o dam la frigider pana a doua zi.

A doua zi scoatem tava din frigider,curatam o ceapa uscata,o taiem in patru si o punem peste iepure.Adaugam si maslinele in tava impreuna cu o cana de apa,acoperim din nou tava cu folie de aluminiu si o dam la cuptor la foc mic.Dupa o ora scoatem tava,intoarcem carnea,si o lasam inca o ora acoperita la cuptor.Dupa ce a trecut si cea de-a doua ora inlaturam folia de aluminiu si mai lasam 30 de minute carnea in cuptor sa se rumeneasca.

Lasă un răspuns

