Brownies cu menta proaspata si ciocolata

DSC01166 - Copy
Zilele trecute am fost la piata sa iau soc.La iesirea din piata aud o voce „Menta nu vreti , doamna?” Eu,impingand la tricicleta , cu gandurile mele in cap raspund”Nu,nu…”si imi vad de drum.Dupa vreo 50 de metri realizez si eu ce m-a intrebat doamna.Intorc tricicleta cu pitica si revin la doamna…”Menta ziceti?…Menta vreau…”…si am luat o legatura de menta…asa bine mirosea…Si pana acasa aveam fiecare frunzulita din ea planificata.Primul lucru pe care l-am facut acasa a fost sa pun cateva borcane cu socata apoi am trecut la crearea deliciului cu menta proaspata.

Ingrediente:
Brownies:

150 gr unt
124  gr ciocolata cu lapte
175 gr zahar
4 oua
150 gr faina
30 gr cacao
1 lingurita praf de copt  

Crema:

200 gr ciocolata alba
200 ml smantana pentru frisca
50 gr frunze de menta  

Glazura:

150 gr ciocolata neagra
100 ml smantana pentru frisca
25 gr unt

Pentru blat punem ciocolata impreuna cu untul  pe foc mic intr-o craticioara cu fundul dublu.Dupa ce s-au topit luam craticioara de pe foc,o golim intr-un castron incapator si adaugam zaharul.
Punem pe rand si ouale,mixand bine dupa fiecare.
Faina,cacaua si praful de copt le cernem si le adaugam si pe ele in compozitie continuand sa mixam.
Tapetam cu hartie de copt o tava de 24/34 cm,turnam compozitia in ea si o dam la cuptor la foc mic pentru 30 de minute(facem testul cu scobitoarea).Lasam blatul sa se raceasca in tava.
Pentru crema punem ciocolata si frisca intr-o craticioara cu fundul dublu pe aragaz  la foc mic pana cand ciocolata este topita(fara insa a fierbe smantana).Dam crema la frigider pentru 3-4 ore.
Frunzele de menta le punem in blender si le mixam pana cand obtinem o pasta.Eu am adaugat si 2 linguri de smantana pentru frisca.
Dupa ce crema de ciocolata alba a stat 3-4 ore la frigider o scoatem si o mixam 3-4 minute la viteza medie.Adaugam si frunzele de menta maruntite si continuam sa mixam.
Pentru glazura punem ciocolata impreuna cu untul si smantana intr-o craticioara cu fundul dublu pe aragaz,la foc mic,pana cand untul si ciocolata sunt topite.Lasam compozitia la racit cam 30 de minute.
Peste blatul racit intindem crema de ciocolata alba si menta iar deasupra turnam glazura de ciocolata.
DSC01185 - Copy

Lasă un răspuns

