Socata

DSC01190 - Copy

Socata este o bautura foarte indragita la noi acasa.O preparam de cum apar primele flori si pana vara tarziu ea este sucul care ne racoreste zilele calde.Modul de preparare este foarte simplu iar rezultatul,unul garantat.
Mai jos o sa va prezint trei retete de socata:clasica,cu menta si cu portocale

Ingrediente:

1 l apa
100 gr zahar
1 floare mare de soc
lamai
frunze de menta
portocale
stafide

Regula de baza este :la un litru de apa punem 100 gr zahar si o floare de soc.
Florile de soc se spala,se scutura de apa si se pun in borcane impreuna cu zaharul.Se adauga apa,stafidele si lamaile si se amesteca pana cand se dizolva zaharul.
In primul borcan(cel din stanga)am pus 600 gr zahar,6 litri de apa,6 flori de soc,vreo 15 stafide si 3 lamai(o lamaie am taiat-o felii iar celelalte doua le-am taiat in jumatati si am stors zeama).Aceasta a fost socata clasica.
Pentru borcanul din mijloc am pus 400 gr zahar,4 flori de soc,4 litrii apa,vreo 10 stafide,2 lamai(una taiata felii,cealalta taiat in doua si stoarsa zeama) si frunze de la 5 crengute de menta proaspata.
Pentru borcanul micut(cel din dreapta )am pus 3 litrii de apa,300 gr zahar,3 flori de soc,vreo 5 stafide,1/2 lamaie stoarsa,coaja si zeama de la 2 portocale.
Borcanele astfel pregatite le-am lasat in bucatarie la soare,acoperite cu farfurioare, pentru 3 zile.In fiecare zi mestecam cu o lingura de lemn in fiecare borcan.
Stafidele se pun pentru ca socata sa devina acidulata.Daca nu doriti acest lucru puteti sa renuntati la ele.
Dupa 3 zile socata se trage din borcane,se strecoara si se pun in sticle la frigider.Se consuma rece impreuna cu felii de lamaie sau portocala.

Lasă un răspuns

