Tort avion

DSC01192 - Copy

DSC01198 - Copy
Un tort deosebit pentru un prieten deosebit.
Am facut acest tort cu foarte mare drag pentru ziua unui prieten de-al nostru care in curand va pleca in Canada.Nu mai facusem niciodata un tort avion asa ca m-am documentat temeinic inainte de a-l face.Tutoriale cu acest tip de tort nu am gasit in schimb am gait o schita pe cakecentral.com .In plus fata de aceasta schita am mai facut 2 blaturi in 2 tavi de cozonac pentru ca nu vroiam ca avionul sa iasa turtit.

Ingrediente:

Blat:

275 gr faina
400 gr zahar
50 gr cacao
1 lingurita praf de copt
2 lingurite bicarbonat
240 ml apa
2 pliculete ness
2 oua
225 gr lapte batut
120 ml ulei

Crema alba:

300 gr ciocolata alba
300 ml smantana pentru frisca

Jeleu fructe:

200 gr fructe de padure
200 gr ananas proaspat
2 linguri zahar
10 gr gelatina(1 plic)

Decor:

1 portie pasta de zahar alba
buttercream din 160 gr unt si 200 gr zahar pudra

Pentru blat amestecam faina,cacaoa,praful de copt si bicarbonatul si le cernem,apoi adaugam si zaharul.
Cele 2 pliculete de ness le dizolvam in apa calduta.Adaugam ouale,uleiul si laptele batut si le mixam.Incepem sa adaugam si ingredientele solide si continuam sa mixam pana ce acestea sunt incorporate.
Tapetam cu hartie de copt o tava de 23X33 cm si doua tavi de cozonac.Punem compozitia in cele 3 tavi.Trebuie sa punem compozitie doar cat sa acoperim funful tavilor,nu punem multa deoarece blaturile obtinute le vom pune ca atare ,nu le vom mai taia.Coacem blaturile la foc potrivit pana cand trec testul scobitorii.
Pentru crema punem smantana pentru frisca si ciocolata taiata bucatele mici intr-o craticioara cu fundul dublu pe aragaz lafoc mic si mestecam cu un tel pana cand ciocolata este topita.Atentie sa nu dea in fiert.Lasam crema putin sa se raceasca apoi o dam la frigider pentru 3-4 ore.Cand crema este intarita o scoatem si o mixam 3 minute la viteza medie.
Pentru jeleu taiem ananasul cubulete mici si il punem impreuna cu fructele de padure si zaharul intr-o craticioara pe foc pana cand fructele se moaie si zaharul este topit.Lasam putin sa se raceasca apoi le dam prin blender pana cand obtinem un pireu.
Punem gelatina impreuna cu 3-4 linguri de apa intr-un castronel la hidratat,apoi o bagam 5 secunde in cuptorul cu microunde pana cand aceasta se topeste.Nu o lasam mai mult de 5 secunde pentru ca altfel va fierbe si nu va mai intari jeleul.O turnam peste pireul de fructe,amestecam bine si dam la frigider pentru 30 de minute.
Pentru montarea tortului am folosit schita de aici cu mici modificari.
Blatul din tava mare,23X33,l-am taiat in doua pe lungime si l-am folosit pentru bucatile A si B.Dintr-un blat din forma de cozonac am facut restul bucatelelor.Si pentru ca mi s-a parut prea plat avionul facut dupa aceasta schita,am folosit si celalalt blat din forma de cozonac peste partile A si B si anume:am impartit din ochi blatul in 3 pe lungime si am taiat in asa fel incat sa am doua bucati una de 1/3 si alta de 2/3.
Am pus partea A,un strat de crema alba,un strat de jeleu,partea B,un strat de crema ,unul de jeleu,bucata 2/3 din tava de cozonac,crema,jeleu si la final bucata 1/3 din blatul din tava de cozonac.Restul bucatilor le-am montat conform schemei.
Dam tortul la frigider pentru 1-2 ore.
Intr-un castron punem untul la temperatura camerei impreuna cu zaharul pudra si mixam pana cand obtinem o crema fina.Cu aceasta crema imbracam tot tortul,acoperind eventualele denivelari sau gaurele.
Intindem pasta de zahar cu un sucitor dupa care o asezam pe tort.
Din resturile de pasta coloram si facem detaliile.

DSC01236 - Copy

Lasă un răspuns

