Tort profiterol

DSC04557

In ultimul timp vad tot mai des poze de la diferite cofetarii cu tort profiterol…vineri mi-am incercat si eu norocul si am experimentat un astfel de tort….drept inspiratie am avut doar cateva poze ce le-am gasit pe google…reteta am facut-o cum am crezut eu.Crusta pentru choux-urile colorate cu care am decorat tortul am facut-o dupa reteta unei mamici foarte pricepute de pe un grup de pe facebook…Retete de mamici … se stie ea cine este 🙂

Ingrediente:

Blat:

4 oua
4 lg zahar
2 lg faina
2 lg cacao

Crema vanilie:

100 gr zahar
2 oua
5 lg rase faina
500 ml lapte
1/2 pastaie de vanilie
100 gr unt moale

Crema ciocolata:

100 gr zahar
2 oua
5 lg rase faina
500 ml lapte
100 gr unt moale
100 gr ciocolata amaruie

Choux:

200 ml apa
120 ml ulei
125 gr faina
4 oua

Crusta choux:

50 g zahar
40 g unt moale
50 g faina

Pentru blat separam ouale si batem albusurile spuma.Adaugam zaharul si continuam sa mixam pana cand obtinem o spuma lucioasa si tare,apoi adaugam galbenusurile pe rand.Oprim mixerul si incepem sa adaugam faina si cacaua cernute si mestecam cu o spatula.Turnam compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt cu diametrul 22 cm si coacem blatul 3o min,pana cand trece testul scobitorii.

Pentru choux :punem apa impreuna cu uleiul intr-o craticioara…cand amestecul da in fiert adaugam faina,toata odata,si mestecam energic cu un tel.Lasam compozitia sa se raceasca si apoi adaugam ouale,unul cate unul…dupa ce am adaugat primul ou mestecam bine pana cand acesta este incorporat si abia apoi il adaugam pe al doilea…continuam in acest fel pana cand toate ouale au fost adaugate.
Pentru crusta amestecam ingredientele intr-un castronel.Compozitia obtinuta o impartim si o coloram cu colorant alimentar daca dorim daca nu o lasam asa cum este.Din aceasta compozitie intindem cu degetele mici cerculete pe care le asezam pe o tava si le dam la congelator 10 minute.
Intre timp punem compozitia de choux intr-o punga,ii taiem varful si punem mici rotocoale de aluat in tava de la aragaz tapetata cu hartie de copt.Trebuie sa lasam loc destul de mult intre ele pentru ca acestea vor creste foarte mult la cuptor.Scoatem tava cu cerculetele colorate de la congelator si peste fiecare rotocol de aluat punem cate un cerculet colorat.
Incingem bine cuptorul la 220 de grade apoi introducem tava si o lasam la aceasta temperatura fara sa deschidem usa pentru 15 minut.Dupa acest timp reducem temperatura la 170 de grade si mai lasam inca 15 minute choux-urile pentru a se coace si la interior.

Crema de vanilie:intr-un bol mixam ouale cu zaharul pana cand zaharul este dizolvat.Adaugam faina,continuand sa mixam,si la final laptele si semintele de la 1/2 pastaie de vanilie.Mutam crema intr-o cratita cu fund dublu si o punem pe aragaz la foc mic.O lasam pe foc pana cand crema s-a ingrosat…mestecam mereu cu un tel ca nu cumva crema sa se prinda.Dupa ce o luam de pe foc o lasam 30 de minute sa se raceasca apoi adaugam untul batut si mestecam pana cand acesta este incorporat.

In acelasi fel pregatim si crema de ciocolata doar ca la final topim ciocolata pe baie de aburi,o lasam 10 minute sa se racoreasca si dupa ce am adaugat untul o punem si pe ea in crema.

Cu o parte din crema de ciocolata umplem choux-urile racite apoi trecem la montarea tortului.
Taiem blatul pe jumatate.
Luam tava in care am copt blatul(trebuie sa aiba pereti detasabili) si asezam o parte din blat pe fundul ei.Trurnam crema de vanilie peste ,apoi punem choux-urile umplute cu crema de ciocolata unul langa altul .Peste ele turnam restul de crema de ciocolata iar peste aceasta punem cealalta jumatate de blat.Dam tava cu tortul la frigider pana a doua zi cand putem sa-i inlaturam peretele detasabil si sa decoram tortul cum dorim.
Eu am folosit o glazura de cacao de aceasta data.
DSC04568

DSC04559

DSC04569

Lasă un comentariu