Fondant din pasta de zahar

IMG_2681
De curand a fost ziua unui bun prieten si trebuia sa fac un tort deosebit.Am mai lucrat putin cu martipan acum cativa ani dar acum nu aveam cum sa fac rost de el asa ca a trebuit sa gasesc un inlocuitor.Si tot cautand si cautand am dat peste pasta de zahar…si am zis…de ce nu?…ce pot sa pierd?…oricum buttercream este mereu asul meu din maneca pentru imbracat torturi daca noile experimente nu imi ies si nu am prea mult timp pentru ele.Dar,am avut norocul ca mi-a iesit din prima si sunt foart,foarte multumita de pasta de zahar.

Ingrediente:
450 gr.zahar pudra
5 gr. gelatina
50 gr. miere
30 ml. apa

Intr-un bol punem 30 ml. apa in care adaugam gelatina si lasam 5-10 min.
Cand gelatina s-a inmuiat turnam mierea si introducem castronelul la cuptorul cu microunde pentru 30 de secunde pana cand se dizolva gelatina.
IMG_2677
Intr-un castron punem zaharul pudra din care oprim cam 50 de grame(cam un pumn de zahar).In mijlocul zaharului turnam amestecul de gelatina cu miere si incepem sa amestecam pentru inceput cu o lingura.
IMG_2679
Cand amestecul devine mai tare incepem sa il framantam cu mana ca pe o coca normala.Presaram zaharul oprit pe masa de lucru si continuam sa il framantam pana cand obtinem o pasta omogena.Nu trebuie sa adaugati deloc zahar pudra in plus fata de reteta chiar daca pasta este mai moale.Se inveleste in folie alimentara si se lasa o zi sau doua la frigider.O sa vedeti ca in acest timp ea se intareste.
Se poate colora cum doriti cu coloranti alimentari sau naturali.Este recomandat pentru aceasta pasta sa folositi coloranti sub forma de gel sau praf.Eu nu am facut asa si am folosit suc de fructe.Cu toate ca am pus o cantitate mica de suc compozitia s-a muiat si a trebuit sa mai adaug zahar pudra.

7 gânduri despre “Fondant din pasta de zahar

  1. Pingback: Tort Alexa | Sam's Recipes

  2. Pingback: Tort spirala | Sam's Recipes

  3. Pingback: Rainbow Despicable Me Cake(Tort curcubeu Despicable Me) | Sam's Recipes

  4. Pingback: Tort cu bere neagra si ciocolata alba | Sam's Recipes

  5. Pingback: Briose cu bere neagra | Sam's Recipes

  6. Pingback: Tort avion | Sam's Recipes

  7. Pingback: Tort “Halba de bere” cu mousse de lapte condensat si jeleu de cirese | Sam's Recipes

Lasă un comentariu